Möte för alla ledare i HHC
Ons 24 jun 2015, 19:00-21:00
Idrottens Hus
Samling: 18:55, Foajen på IHHärmed kallas alla ledare i HHC till möte.
Det har varit synnerligen intensiva veckor för alla involverade i HHC. Styrelsen för HHC och interimsstyrelsen för HHC-U har alla jobbat för att säkra såväl A-lagsverksamheten som Ungdomsverksamheten. På det extra årsmöte som hölls 2015-06-15 framkom att sittande styrelse för HHC lyckats knyta samman alla lösa trådar på det sista dygnet och kunde därmed presentera såväl en ny styrelse och en ny budget. Det gör att verksamheten för A-laget nu kan komma igång. Detta glädjer oss alla!
Båda styrelserna har varit överens om att interimsstyrelsen för HHC-U skulle arbeta för att säkerställa att ungdomsverksamheten kan fortgå oavsett om HHC skulle gå i konkurs eller inte. Arbetet är så långt gånget att det redan finns en registrerad förening och en interimsstyrelse samt att hemsidan är överflyttad för säkra att den inte upphör att fungera.
Som Mattias Karlsson och Niclas Cruce sade på årsmötet finns det för- och nackdelar med att har två olika organisationsnummer. Därför förs nu en diskussion mellan HHC-A, HHC-U och kommunen hur man på bästa kan hantera den nyuppkomna situationen - för att dels säkerställa ungdomsverksamheten och dels underlätta för LOK-stödet och iskostnader. Uppdatering av detta presenteras på mötet.
Vi skall även gå igenom Vision 45 med tillhörande föräldrakontrakt och diskutera hur vi kan ha det som ett verktyg för att skapa ordning och reda samt ge stöd åt ledare i föräldrakontraktet. Se ex.DOKUMENT på hemsidan.
Det har varit synnerligen intensiva veckor för alla involverade i HHC. Styrelsen för HHC och interimsstyrelsen för HHC-U har alla jobbat för att säkra såväl A-lagsverksamheten som Ungdomsverksamheten. På det extra årsmöte som hölls 2015-06-15 framkom att sittande styrelse för HHC lyckats knyta samman alla lösa trådar på det sista dygnet och kunde därmed presentera såväl en ny styrelse och en ny budget. Det gör att verksamheten för A-laget nu kan komma igång. Detta glädjer oss alla!
Båda styrelserna har varit överens om att interimsstyrelsen för HHC-U skulle arbeta för att säkerställa att ungdomsverksamheten kan fortgå oavsett om HHC skulle gå i konkurs eller inte. Arbetet är så långt gånget att det redan finns en registrerad förening och en interimsstyrelse samt att hemsidan är överflyttad för säkra att den inte upphör att fungera.
Som Mattias Karlsson och Niclas Cruce sade på årsmötet finns det för- och nackdelar med att har två olika organisationsnummer. Därför förs nu en diskussion mellan HHC-A, HHC-U och kommunen hur man på bästa kan hantera den nyuppkomna situationen - för att dels säkerställa ungdomsverksamheten och dels underlätta för LOK-stödet och iskostnader. Uppdatering av detta presenteras på mötet.
Vi skall även gå igenom Vision 45 med tillhörande föräldrakontrakt och diskutera hur vi kan ha det som ett verktyg för att skapa ordning och reda samt ge stöd åt ledare i föräldrakontraktet. Se ex.DOKUMENT på hemsidan.